29 Mayıs 2012 Salı

Dinsel "Hoş"görü (!)

 Evet başlıktan anlaşılacağı üzere oldukça tartışmaya açık bir konu. Başlıktan 'din' kelimesinin geçmesi bile yeterli ama yanına hoşgörüyü de ekleyince tartış tartış bitmez konu. Ben dinde hoşgörü olmadığını düşünüyorum burdaki dinden kastım ülkemizin dini olan müslümanlık tabi. Bunu kanıtlarım bile isteyenlere ama o çok ayrı bir konu.
 Benim burda bahsedeceğim konu daha basit bir konu. Biraz mantığı olan bir insanın ya da hoşgörüsü olan bir insanın rahatca karşı çıkabilceği bir konu. Geçenlerde çok sevdiğim bir sitede dolaşıyorum. Herkesin bildiği üzere meclis değil ilkokul öğrenci salonu. İçinde yapılan da siyaset değil komik münazaralar. O yüzden gün geçmiyor ki başka bir siyasetçinin başka bir komikliği ile karşılaşalım. Bu site de bu komiklikleri kaydeden bir site anlıyacağınız.

 AKP Zonguldak Milletvekili Özcan Ulupınar 27 Mart 2012′de Zonguldak’ın Çaycuma ilçesindeki bir caminin açılışında yaptığı konuşmada şu saptamalarda bulundu:
Dindar bir nesilden kime zarar gelir? Vatana, memlekete, dinine, kendisine, ailesine faydası olur. Ateist, dinsiz bir gençten hiç kimseye fayda gelmez. 
Sözlerine cami, Kur’an kursu ve İmam Hatiplarin faydalarını sıralayarak devam eden Ulupınar 4 + 4 + 4 eğitim yasasıyla ilgili de şunları söyledi:
Şimdi bu hafta kafamızı gözümüzü de yarsalar, o bant aparatı atıyorlar ya, onu da yapsalar, bıçak da sallasalar, kurşun da atsalar inşallah 4+4+4 geçecek. İmam Hatiplerin de orta bölümü eskisi gibi tekrardan canlanacak. Biz bunun için mücadele ediyoruz. Allah bize bunu nasip edecek inşallah
 Burda Özcan Ulupınar'ın iki konuşması da aslında ayrı ayrı değerlendirilmeli ama beni ilgilendiren kısmı şu cümle :"Ateist, dinsiz bir gençten hiç kimseye fayda gelmez.". Bu cümleyi halkımızın seçtiği vekil sıfatı verilen kişiden geliyor.Acaba Ulupınar'ın bu zamana kadar kendine ve yandaşları hariç kime ne faydası dokunmuş.
 Ve şöyle basit bir mantık kurdum ve bu malum faşizan cümleye kolay bir antitez kurup, cümleyi çürüttüm. Nasıl mı işte şöyle:


Bazı ateistler ;
Thomas Edison(mucit), Carl Sagan (gökbilimci), Albert Einstein (bilimadamı), Richard Dawkins(biyolog), Stephen Hawking(fizikçi), Bill Gates, Charles Darwin , Charles Bukowski(yazar), John Lennon(müzisyen), vb.
Türkler’den; Aziz Nesin (1993 yılında Sivas’ta yakılmaya çalışıldı) , Turan Dursun (1990 yılında öldürüldü) , İlhan Arsel (can güvenliği nedeni ile yurt dışında yaşadı ve 2009 yılında hayatını kaybetti), Nazım Hikmet (Türkiye’deki yaşamının önemli bir bölümünü hapishanede geçirdi), Can Yücel (Che Guevera’dan çeviri yaptığı için hapse mahkum edildi), Ali Demirsoy (biyolog), Celal Şengör(yerbilimci), vb.
Sevgilerimle...
                                                                                                Sercan GÜVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder